jag hatar människor som tror att döda UbL är lösningen

Amerikanare är dumma i huvudet och de förstår inte att döda Usama bin Laden endast kommer leda till mer krig och oroligheter. Ja there I said it, Amerikanare är dumma i huvudet.

Den amerikanska ambassadören i Sverige var med på nyhetsmorgon i morse och uttalade sig om att detta var rättvisa och det kommer vara en lättnad över att Usama är död. HMMM!


Hade någon dödat någon jag ser upp till och dyrkar hade jag gått hela vägen och sprängt hela skiten. Speciellt när man firar som om de vore nyårsafton eller liknande. Jag hade blivit irriterad att någon annan människa kan fira när min idol dödas.

Fine jag förstår att det kan vara en skön känsla att man får ge tillbaka mot den människa som orsakade så mycket smärta och sorg. Men come on, kan någon människa ärligt påstå att detta kommer leda till det bättre? Det är ju inte så att Usama bin Laden är ett geni? Eller var han det? Han är den enda människa i världen som var kapabel till att skriva ner sina idéer och spränga bomber? Är han den enda som kan fixa massa pengar och leda trupper? Är han den enda människan som är bakom ALLT som Al qaida gjort genom åren?

Nej det tror jag knappast, jag tror att nästa skäggiga knepiga gubbe kommer stiga upp på tronen och sedan kommer skiten börja igen.

Jag hoppas människor förstår att dödandet av UbL endast kommer bli (ahh jag hatar när man ska skriva något och man inte finner ordet man söker). Jag menar att detta kommer inte leda till något bättre, det kommer endast vara något som amerikanarna kände sig tvingade att göra. Rättvisa är inte att stora trupper går in och dödar en annan människa. Det kommer heller inte leda till något bättre.

Rättvisa borde istället vara att han ställdes för rätta och fick genomgå en rättegång eller liknande. Ja, då får han chansen att rymma, andra människor får chansen att göra något annat galet. Men rättvisa i mina ögon är inte att skjuta ner en person framför frugan och barn i samma hus. Vad är det för rättvisa när man får dra ner massa andra i skiten?

Nej jag har ingen bra koll på det här, den enda informationen jag fått är ifrån media, och som tidigare så är vi väldigt kritiska mot media. Det är bajs. Men eftersom jag personligen inte kan ta mig ner till platsen och fråga UbL fru eller barn själv så får jag förlita mig på den information jag fått.


Jag hoppas att detta är lösningen på problemet, men vet att det inte är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0