Jag hatar miljöpartister.

Okej, även vi får ta upp all diskussion gällande miljön. Man ser det överallt annars, så varför inte hit.

När det gäller miljöproblem så säger alla att "alla måste ta ansvar", alla måste alltså ta ansvar för miljön och det man släpper ut för att det ska bli en markant förbättring.

Fine, det går jag väl med på. För att få en förbättring måste alla gå med på att lösa problemen och sedan ha samma starka inställning på hur att lösa det.

Men problemet endel människor tycks ha är att man ska ta i från människans fria val att välja själv vad de ska göra. Man ska tvinga människor att äta mindre kött, äta mindre fisk och äta mer grönsaker. För att just de säger att det är det mest korrekta! Vi (eller rättare sagt de människor som anser att de lever korrekt) ska alltså bestämma vad andra människor ska äta, vi ska tvinga andra att välja det vi anser är rätt. Vi ska sätta in avgifter som leder människor till att vara mer miljövänliga. Sedan i debatter om miljön ska man dessutom tala om att de, länder som inte gör som oss eller människor i Sverige som inte gör som oss, är dumma i huvudet?
(Med oss menar jag de irriterande miljöpartisterna)

Jag blir så fruktansvärt irriterad på dessa människor som bara ser så långt deras egna näsa räcker. De är så insnöade på sin sak så de väljer att bortse från så mycket annat.

Jag köper ekologiska matvaror för att jag vill det. Jag läser på gällande varorna och beslutar sedan det slutgiltiga valet om vad jag lägger i min varukorg. Jag bryr mig inte om att det är dyrare, utan jag väljer själv vad jag vill köpa och förtära. Skulle någon däremot säga att jag måste köpa ekologiskt, då hade jag gjort raka motsatsen. Ingen ska tala om för mig vad jag ska göra, jag ska göra det med egen fri vilja.

Vilket liv skulle vi ha om alla andra bara tvingar på oss en massa?

Vi kan aldrig ta ifrån den enskilda människans fria vilja, vi kan inte styra hur människor vill leva sina liv. Varför vill vissa trädkramande människor försöka styra andra människor?

Nej, jag hatar miljöpartister som uppför på det sättet. De dömer andra och anser att sin egna levnadssätt är det enda rätta. Jag tror på varje människas fria val, och anser någon att exempelvis etanolbil är deras grej, fine! Det är då deras val, finns det däremot en snubbe på gatan som älskar sin stora SUV som dricker litervis med bensin så är det FINE. För som sagt, varje människa har rätt att avgöra vad de ska ha i sina liv, och ingen annan människa ska komma in och styra.

För att sedan tillägga är det sjukligt irriterande när dessa människor sedan kan uttala sig om att de människor som inte tycker att etanolbil är det bästa är dumma i huvudet. Ofta får man höra att det alltid är moderatsvin eller liknande.

Men då slår jag tillbaka och säger att det är alltid miljösvin som ska ta ifrån det fria valet från människan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0