Jag hatar respektlösa människor.

Respektlösa människor finns det gott om, de finns överallt. Skolan, affären och på din buss. Det jag främst irriterar mig över är när jag stöter på respektlösa människor på bussen.

När jag ser att äldre stiger på bussen så hoppar jag ner från min plats och ställer mig upp. Därefter visar jag klart och tydligt att personen som precis stigit på har en plats att sitta. Detta gör jag främst för att jag önskar att människor gjorde så för t.ex. min mormor, men jag gör det även för att jag vet att mina ben skulle klara så mycket mer än pensionärens ben (om nu inte mot förmodan pensionären i frågan är ett stort fan av spinning, för då är det troligtvis så att hon/han är starkare än vad jag är).

Den irriterande biten sker dock när jag inte har suttit ner. Utan när bussen är full. Passagerarna ser att det stiger på en eller flera pensionärer och de reser sig inte? De reser sig inte?!

Det är inte frågan om att det redan är gamla människor som redan sitter, utan nej, där sitter människor som är mellan 20 - 40 års åldern. De väljer alltså att sitta kvar istället för att erbjuda sin plats.

Det må vara hårda ord, men det är så svinigt gjort så jag kan enkelt konstatera att jag hatar dessa människor. Jag hatar människorna så mycket att om de hade ramlat av bussen och brutit båda benen vid avstigning så hade jag inte lyft ett finger. Jo! Möjligtvis om jag skulle lyfta mitt pekfinger och skratta som Nelson i The Simpsons. Jag hade sedan sagt, karma is a bitch, bitch!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan vad bra skrivet! Håller helt med! Varför ska en pigg 20årig tjej sitta istället för en pensionär, helt jävla respektlöst!

2011-03-23 @ 15:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0