Jag hatar idioter.

Igår afton var jag på en härlig föreläsning om aktier, då jag har planerat att skapa mig själv en förmögenhet utan dess like. På denna trevliga tillställning var det definitivt en överrepresentation av personer som har passerat femtioårssträcket (för det är ju verkligen så dags att börja spara pengar då ja…).


Det var mycket folk, så det var inte precis så att det blev några diskussioner mellan föreläsare och åhörare. Men ändå så finns det givetvis de personer som tror att det bara är tre personer i rummet. Så denna kvinna kläcker ur sig någon dum kommentar om att hon då aldrig hört om varför kycklingar är alldeles klibbiga när dom kläckts och så blir det en stund av skum tystnad och en allmänt konstig stämning i hela lokalen eftersom alla sitter och funderar över varför någon skulle säga något sådant. Förutom damen som antagligen funderar över varför dom rackarens kycklingarna är så klibbiga. Och som om inte det vore nog så var det också hon som vann priset som lottades ut i slutet av kvällen. Jävla Maja.

Och kära hjärtan, tro nu inte att jag har något emot det faktum att personer som är över femtio lär sig köpa aktier. Eftersom aktier är det nya fonder så är det givetvis något som alla borde göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0