Jag hatar förstört nagellack.

Jag älskar kvällar. Då är jag för mig själv, behöver inte göra något alls, sitter bara i mitt rum alldeles oströt och lyssnar på musik. Jag äger circus femhundra nagellack. Eller lite färre. Men jag äger många. Och älskar att måla mina naglar. Men jag hara bara tid för att fixa de på kvällen. Då sitter jag och smörjer in de med varenda kröm jag har, myrraolja, serum och nagelbandspeeling. Sen målar jag. Jag är en expert på att måla mina naglar. Men när klockan är runt 8 så har jag målat ett lager. Sen måste det torka. Ordentligt. Därefter ännu ett lager. Som måste torka. Ordentligt. Till sist överllack.

Detta tar ju en förjävla tid, som ni alla vet, även om jag är typ snabbast i världen på att måla. När jag sne går och lägger mig klockan 10 (och lyckats få av mig mina jeans, mitt halsband och diverse annat+borstat tänderna utan missöden på färgen) lägger jag mig i min säng. Händerna på tcöket, för säkerhets skull. Men när jag vaknar nästa morgon. HELVETE då är varenda nageljävel avmattad pga repor och fingeravtryck som skett under natten. Jag som trodde allt hade torkat. Måla på morgonen då kioskmongo säger ni. Nej. För vet ni vad? jag har ett liv. Jag använder mina händer till annat än att fingra på överslagaren. vilket sliter en del på nagellacket om man har fel teknik, just fyi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0