Jag hatar Debatt på svt.

Ja, Debatt må vara ett av de mest intressanta programmen som sänds på svensk television. Ja då bör fokus lägga på intressant. Detta nämner inget om att jag tycker det är bra eller någonting. Utan det jag menar är att programmet helt enkelt intressant.

Det jag hatar med programmet är att de alltid är massa idioter som ställer upp. Fine, politiker är alltid idioter. Vare sig de tillhör blått, rött, grönt, eller brunt. Whatevs vad de tillhör, politiker är i regel inte utbildade så mycket. Möjligt att de har någon juristutbildning, (låt mig inte börja med att prata om folk som läser juristlinjen, OBS: dock ej alla) eller läst några kurser i statskunskap eller liknande.

Men åter till Debatt, för det första ska det alltid vara programledare som är så grymt dumma. För det första, Janne Josefsson, tacka gud för att han är borta. Han är dock fortfarande kvar och terroriserar mig genom uppdrag granskning, men eftersom jag inte kollar på det programmet så bryr jag mig inte så jäkla mycket.  Sedan har vi den nuvarande programledaren som alltid ska vara så tydlig med åsikter, vi har rätt till åsikter men inte i debattprogram, och nej jag orkar inte lägga energi på och kolla upp vad feministen heter.


Det mest irriterande med Debatt är dock att de alltid får dit idioter. För jag menar, om vi pratar om något inom läkemedelsindustrin till exempel. Så finns det alltid väldigt framgångsrika forskare, de kan sitt ämne så bra så de pratar i sömnen om det. Ja då förstår ni hur jäkla bra de är. Problemet är att dessa forskare har så mycket att göra så de skulle aldrig ha tid att ställa upp på ett program som Debatt. Även om de nu skulle ha tid med Debatt så skulle dessa personer troligtvis (TROLIGTVIS) inte ställa upp på ett så löjligt program som Debatt.

Det är alltid personer som "känner" någon bland de som är ansvariga för programmet. Med säker källa så vet jag nämligen att en person som faktiskt känner gänget då och då frågar: "Har ni något program för mig snart?", liknande uttalande i alla fall. Det är människor som söker uppmärksamhet, är det verkligen dessa människor vi vill ha i rutan? Dessa människor ska debattera så vi svenskar ska forma en åsikt. Åsikter som redan från början är riktade av programledaren, och dessutom "experter" som söker efter uppmärksamhet och som inte är de bästa i sin sort?

Nej, Debatt har alltid en tendens att ha korkade människor med, som efter tror att de lyckats med en fabulös debatt. Nej, jag hatar Debatt. Jag har rätt och ni har fel. Debatt är ett program som behöver en seriös dos av liberala åsikter.

Kommentarer
Postat av: Caroline Karlsson-Bor i England

Jag jobbar för tech support för HTC. :)

Bor du också i England?

2011-02-21 @ 23:32:16
URL: http://lisacarolines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0