Jag hatar cliffhangers.

Kommer ni ihåg Skilda världar? Det programmet måste ha varit det mest irriterande programmet i världshistorien. Där varje avsnitt avslutades med en cliffhanger, då bilden frös och blev svart och vit. Kommer någon ihåg?

Jag kan förstå att man måste ha lite cliffhangers utspritt så att man håller spänningen igång. Men jag tror att om ett program är tillräckligt bra så kommer tittarna tillbaka oavsett.

De senaste veckorna har jag följt programmet Sherlock, precis som namnet avslöjar så handlar det om Sherlock Holmes och Dr Watson. De två första avsnitten har fått gåtorna besvarade, men det har ändå funnits några kluringar, som visar sig bestå genom de tre sända avsnitten.

Programmet är galet bra och jag rekommenderar det till alla människor som kan höra och se (helst samtidigt). Det tråkiga är dock att efter precis ha sett det sista avsnittet av Sherlock så slutar avsnitt 3 av 3 med en så jäkla tung cliffhanger så det inte är klokt. Skilda världar kan slänga sig i väggen, om jag inte minns fel så var inte Tre Kronor så dåliga på det heller.

Problemet jag står inför nu är att jag får vänta till säsong 2, och information om att den kommer finner jag ingenstans. Därför hatar jag cliffhangers, just för att jag vill veta om Sherlock Holmes och Dr. John Watson kommer att överleva. Jag vill ha svar nu!

Kommentarer
Postat av: Sandra Marinoni

sv; tack! jag gillar dem med :D



och - jag hatar också cliffhangers! så jävla irriterande!

2011-02-14 @ 15:00:46
URL: http://marinoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0