Jag hatar besserwissrar.

Takes one to know one, jag vet. Men nu ska jag rasa över dem! Jag hatar besserwissrar som tror de har rätt när de har fel. Men allra mest hatar jag besserwissrar som alltid ska vara bäst på lektionerna. Exempel: En klasskompis får en fråga angående texten av läraren, och han ser ner i boken för att läsa vad det står.

Mastermind som jag är finner jag svaret, och min tunga exploderar nästan av viljan att skria det rakt ut. Men det gör jag inte. Det gör jag aldrig. För det finns inget värre än folk som viskar ut svaret innan personen som fått frågan har svarat.

från höger och vänster om mig hör jag väsande röster som viskar ut svaret. Högre och högre, allt intensivare. Vad i helevete! Har ni inte lärt er att räcka upp handen och hålla käft, jävla hottentottar! Väldigt respektlöst och sjukt irriterande när man själv förösker svara på en fråga.

Dessa personerna är även de som drar till med "Jahaaaaaaaaaa... Men jag har läst i DN att..." när de frågar läraren om något de finner självklart och som de tror att de är experter på. De förösker dölja sin ilska över att de hade fel men det lyckas inte.

Besserwissrar som är over the top, jag hatar er. Snälla besserwissrar; ni finns för alltid i mitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: Sandra Marinoni

sv; jag jobbar hos min pappa som är glasmästare, jag fixar med ramar och sådant :P vad gör du själv? :)

2011-02-17 @ 19:00:05
URL: http://marinoni.blogg.se/
Postat av: Caroline Karlsson-Bor i England

hahah sjukt skön blogg. Helt rätt i det du skriver.

2011-02-20 @ 14:09:03
URL: http://lisacarolines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0